Als u ergens ontevreden over bent, kunt u contact opnemen met uw adviseur. De adviseur kent uw persoonlijke situatie het best en kan u goed begeleiden.
Wilt u een klacht indienen over ons, een verzekering of over uw adviseur?
Vul dan online ons klachtenformulier in.
Of stuur uw brief naar:
Avéro Achmea
Klantsignaalmanagement
Postbus 101
7300 AC Apeldoorn
Nadat u een klacht bij ons heeft ingediend, ontvangt u binnen 5 werkdagen onze eerste reactie. Kunnen wij uw klacht niet binnen deze termijn beantwoorden, dan laten wij u dit schriftelijk of per e-mail weten. Natuurlijk leest u in dit bericht ook op welke termijn u wel een reactie van ons ontvangt.
Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen over de eigen verzekeraar. Ook tuchtklachten moet u dus eerst bij het Kifid indienen. Ook de voorzitter van de Commissie van Beroep van Kifid, de Ombudsman Pensioenen en de Letselschaderaad kunnen klachten doorsturen naar de Tuchtraad.
Het ODR-Platform is door de Europese Commissie in het leven geroepen om ontevreden consumenten te helpen. Hier komt geen rechter aan te pas. Kijk op ec.europa.eu voor meer informatie.
Als u direct naar de rechter stapt, kiest u ervoor om niet naar Kifid en/of de Tuchtraad te gaan. Let op: U kunt uw klacht daarna niet meer bij Kifid voorleggen. En als u naar de rechter gaat, kost dat geld. Terwijl bemiddeling door Kifid veelal gratis is. Op www.rechtspraak.nl vindt u hierover meer informatie. Daar leest u onder meer ook bij welke rechtbank u terecht kunt.